Elektromobiliai šiuo metu jau nebėra naujas žodis, kurio daugelis žmonių nežino. Išties, jeigu norite, galite atrasti labai daug informacijos, kuri jums gali būti naudinga siekiant suvokti, kaip šio tipo transporto priemonės pasiekė mūsų namus. Lietuva taip pat labai vakarietiška šalis, tad džiaugiasi inovacijomis, kurios ne tik palengvina mūsų gyvenimą, tačiau tuo pačiu ir saugo aplinką. Elektromobilių įkrovimo stotelės Lietuvoje tampa vis populiaresnis pasirinkimas. Rekomenduojame ir jums pagalvoti, kokia Jūsų nuomonė šios transporto priemonės alternatyvos atžvilgiu. Galbūt detalesnis susipažinimas su istorija padės jums paprasčiau nuspręsti, ar tokia transporto priemonė gali tapti Jūsų gyvenimo dalimi.
1916 metais rinkoje pasirodo pirmieji hibridiniai automobiliai. Jie varomi elektra, tačiau tuo pačiu turi ir variklius. Žinoma, šios transporto priemonės nebuvo masiškai pardavinėjamos. Tuo metu apskritai automobiliu galėjo džiaugti tik aukštuomenė, kuriai puikiai tiko ir kuru varoma transporto priemonė. Tiesa, šio automobilio sukūrimas tapo pirmaisiais žingsniais, kurie įrodė, kad žmogus norėdamas gali pasiekti labai daug laiko. Žmonės suvokė, kad jų galimybės yra neribotos ir drąsiai pradėjo tobulinti jau sukurtą transporto priemonę. Taigi, dar net neįsigalėjus tiems auto, kurie šiuo metu yra populiarūs – mokslininkai jau ieškojo paprastesnių transporto priemonės važiavimo galimybių.
Įdomu tai, kad po Pirmojo Pasaulio karo elektra varomi automobiliai tapo gana populiarūs. Vėlgi, kalbame ne apie visą visuomenę, tačiau tą dalį, kuri galėjo sau leisti naudotis automobiliu. Kadangi apie 1920-uosius metus benzinas labai pabrango – elektra varomos transporto priemonės buvo labai populiarios. Žinoma, elektromobilių įkrovimo stotelės neegzistavo, tačiau namuose pakrauta transporto priemone galima buvo pasiekti reikalingus taškus.
XX amžiaus šeštame dešimtmetyje buvo sukurtas naujos kartos automobilis, kurį krovus 7 valandas jau buvo galima važiuoti ištisai net 30 km. Tai buvo tikra inovacija, kuri atrodė sunkiai įsivaizduojama. Žmonės suvokė, kad tai nauja patraukti galimybė pigiai ir patogiai pasiekti reikiamus taškus. Didžiuosiuose miestuose, kaip Londonas, elektromobiliai tapo dažna pasirinkimo galimybe.
Pagaliau 1975 metais pasaulyje pasirodo pirmasis turbinis elektromobilis, kuris gali pasiekti didesnį greitį ir tuo pačiu vienu metu keliauti kur kas ilgesnį laiko tarpą. Tuo metu sukurta transporto priemonė yra beveik tokia, kokia turime šiuo metu. Aišku, net ir šiomis dienomis technikai ieško būdų galinčių užtikrinti, kad sukurta transporto priemonė bus kur kas efektyvesnė bei kokybiškesnė. Pagrindinis tikslas, kad krovimas truktų kuo trumpiau, o automobilis važiuotų kuo ilgiau. Dažniausiai greitis nėra esminis dalykas, kadangi šios transporto priemonės labiausiai tinka važinėjantiems mieste. Juolab, elektromobilių įkrovimo stotelės sparčiai dygsta. Kuo jų daugiau, tuo labiau žmonės džiaugiasi šia pigia keliavimo galimybe. Po 2008 metų vėl populiarūs hibridiniai automobiliai, kurie padeda patogiai reguliuoti energijos išgavimo būdus.
Tomas
Ilgą laiką naudojau tik dyzelinius variklius, net ir pradėjus populiarėti elektromobiliams. Tačiau nusprendžiau, kad reikia mylėti ir saugoti gamtą, aplinką – neaišku kiek ji dar atlaikys tokios taršos. O ir elektromobiliai dabar labai patobulėję, pilnos ir puikios komplektacijos, įkrovimo stočių vis daugėja